onsdag 7 mars 2012

Cafét




Jag lade ut bilderna på cafét på min facebook under förra veckan men sa att jag även skulle posta foton här på bloggen vilket jag tänkte göra nu. Detta fik är mitt förstahandsval när jag ska ta en fika på stan.

Det ligger otroligt centralt och är svår att missa bland alla andra vackra betonghus. Det är som en liten stuga uppe på ett litet berg just runt knuten av "shoppingstråket" vid stora torget och heter Berget kafé och tehus. Det är som att besöka någons hem, i en annan tid för länge sedan. Man går inte bara in och tar en kopp kaffe, man måste även titta omkring, hitta sin lilla vrå.





Huset som Cafét huserar i är som man tänker sig att det kan se ut om man byggt ihop två större torparstugor med flera olika rum att sitta i, både på över och undervåningen. Varje rum har sin egen prägel och skönhet. Min personliga favorit är det "blå rummet" som jag själv kallar den men det var upptagen när jag var dit senast och därför blev det inga bilder därifrån. Det blev bara bilder från övervåningen, men det finns alltså även 2-3 rum på nedervåningen också där man kan sitta.




Ett mycket personligt café där man kan vara flera stycken eller bara ensam, där man kan få sitta ifred med en bok, laptop eller samtala utan att känna att man tränger sig på eller blir störd av andra. Sen är priserna helt okej, speciellt med tanke på att det finns flera andra centrala fik att konkurrera med. Är man intresserad av fastighetens historia så finn både bilder och berättelser på deras hemsida.




Uteplatsen vid Cafét som väntar på våren. Visst är det svårt att
tro att denna bild är fotograferad i FEBRUARI?


De vinröda fåtöljerna i första bilden...So want.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar